Subject: Teabenõue
From: Liis Mäeker <[email-masked]>
To: "RAM Info"
Cc: <[email-masked]>
Date: Tue, 21 May 2024 09:33:20 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lp rahandusminister Mart Võrklaev

Advokaadibüroo DEM kliendiks on suur rahvusvaheline kontsern, mis tegeleb 
tekstiilitoodete tootmise ja müügiga, k.a Eestis, ning valitseb suurt 
turuosa, s.o antud ettevõte rahuldab suure osa turunõudlusest.

Minu klient on lugenud viimasel ajal mitmetest juhtumitest, kus Eesti 
ettevõtted on valinud investeeringute tegemiseks teise riigi. Samuti on 
meedias olnud viimasel ajal juttu paljudest uutest maksuplaanidest, sh 
rohelisema keskkonna saavutamiseks mõeldud maksudest ja lõivudest. Selleks, 
et mõista Eesti ettevõtluskeskkonna perspektiivi lähima kuni kolme aasta 
lõikes ja tagada õiguskindlus, pöördun käesolevaga rahandusministeeriumi 
poole alloleva teabenõudega.

Läti Vabariigis jõustub alates 01.07.2024 nii‑öelda teksiilimaks, mis näeb 
ette kohustuse maksta iga müüdud tekstiilitoodete kilo pealt 0,95 eurot 
taaskasutusmaksu. Sellest ja ülaltoodust johtuvalt palun informatsiooni, kas 
Eesti Vabariigi valitusel on kavas või plaani lähima kuni kolme aasta 
jooksul kehtestada samasugust või sarnasel eesmärgil maksu Eesti 
ettevõtjatele? Kui jah, kunas võib sellise maksu kehtestamist oodata?

Täiendavate küsimuste või täpsustuste korral olen valmis meeleldi nendele 
vastama.

Lugupidamisega

_____________

Liis Mäeker

| Vandeadvokaat | Attorney at law |

| Advokaadibüroo DEM |  <http://www.abdem.ee/> www.abdem.ee |

| Maakri 30, 10145 Tallinn |

| +372 520 1931 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] | 
<mailto:[email-masked]> [email-masked] |

| This e-mail and its contents are confidential. If you are not an intended 
recipient of this e-mail, please delete it and notify the sender |